Reps | Lovisa Eriksson

Lovisa Eriksson

Annons

Reps

Var 8:e – 10:e vecka byter jag mellan 8-10 reps till 6 reps. Idag bytte jag till 6: reps per övning när jag tränar tex armar, bröst, axlar och rygg. Ben och mage kör jag som vanligt. Märkte då idag att jag kan ta mycket tyngre vikter än vad jag kunde sist jag körde 6 reps. Riktigt kul att man märker förbättringar som sker! Att köra mindre reps resulterar i större muskeltillväxt medan fler reps ger bättre uthållighet. 

Passet jag körde idag såg ut såhär: 

Biceps: 
Bicepscurl med curlstång (yttre grepp) +7.5 kg 6×4 
BIcepscurl med curlstång (inre grepp) + 7.5kg 6×3
Bicepscurl med hantel 7kg 6×3
Hammercurl med hantel 7kg 6×3 

Triceps 
Tricep kickback 5kg 6×4 
Tricep extension 6×3 
Cable pushdown 6×3
Cable one arm tricep extension 6×3 

Efter det blev det en sväng förbi Ica för lite handling. Saker jag alltid ser till att ha hemma är: Sallad, tomat, gurka, avokado, vitlök, kyckling, räkor, tonfisk, kalkon, bönor, potatis, kvarg och pärlcouscous! Då är det alltid lätt att slänga iordning en maträtt utan att det blir onyttigt! 

 

20140602-152929-55769836.jpg

20140602-152930-55770009.jpg

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats